نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
9148
-
الف
+

معروف‌ترین کرکترهای تخیلی سینمای ایران از «علی صادقی» تا «رضا گلزار»

در این گزارش با مهم ترین فلم های علمی تخیلی سینمای ایران آشنا می شویم.

به گزارش آی فیلم2، فلم‌های فانتزی و شخصیت‌های تخیلی در سینمای ایران چندان زیاد نیست اما هستند فلم هایی که کرکترهای خیالی داشتند و در خاطره مخاطبنشان ماندگار شدند.

«محمدرضا هنرمند» کارگردان پرآوازه ایرانی، سال ۱۳۶۸ هجری خورشیدی فلم «دزد عروسک ها» مخصوص گروه سنی کودکان و نوجوانان را ساخت.

در این فلم 2 کرکتر تخیلی وجود داشتند؛ «عجوزه» موی سفید بدذاتی است که قصد آزار و اذیت اطفال را دارد. همان شخصیتی که اطفال در قصه‌های عامیانه برای خود تصور می کردند.

 «آزیتا حاجیان» بازیگر سینمای ایران در این فلم 2 کرکتر متضاد را هم زمان بازی کرد و  به این خاطر «دزد عروسک ها» فلمی مهم در کارنامه کاری اش ثبت شد.

همچنین «اکبر عبدی» کمدین سینما و تلویزیون ایران در این فلم کرکتر «گنجو» پسر کم هوش «عجوزه» را بازی کرده است. 

رفتار‌های گنجو برعکس چهره اش، خنده ایجاد می‌کند و همین باعث می‌شود بعد از گذشت چند دقیقه از فلم، مخاطب خردسال را قانع کند که خبری از ترس نیست. 

گنجو تنها کرکتر تخیلی اکبر عبدی نبود این بازیگر توانمند ایرانی در فلم «روز فرشته» محصول سال ۱۳۷۲ هجری خورشیدی به کارگردانی «بهروز افخمی» هم در نقش  یک «جن» ظاهر می شود.

«من زمین را دوست دارم» محصول سال ۱۳۷۲ هجری خورشیدی پنجمین فلم ابوالحسن داودی بعد از «سفر عشق»، «سفر جادویی»، «جیب بر‌ها به بهشت نمی‌روند» و «ایلیا نقاش جوان» است.

«خپیت» یک شخصیت فضایی است که از سوی فرمانده سیاره اش به زمین تبعید شده است. نویسنده و کارگردان این فلم قصد داشتند ضمن ساخت یک فلم سرگرم کننده، عادت‌های بد انسان های زمینی را به نقد بکشند.

«علیرضا خمسه» در ایفای کرکتر آدم فضایی موفق بود و نقشی متفاوت به کارنامه هنری اش اضافه کرد. 

«على عبدالعلی زاده» بعد از ساخت «تعقیب» و «تارزن و تارزان» سراغ «سیزده گربه روی شیروانی» که محصول سال 1381 هجری خورشیدی است، رفت.

«رامو » یکی از شخصیت‌های تخیلی فلم است که از سرزمینی ناشناخته آمده است.

شخصیت رامو که گاهی به شکل انسان و گاهی پیشک در می‌آید را «محمد رضا گلزار » بازیگر پرآوازه سینمای ایران بازی کرده است.

«دراکولا» به کارگردانی «رضا عطاران» هم ازجمله فلم های تخیلی سینمای ایران است که کرکتر مرکزی آن یعنی «لوون هفتوان» و همسرش «ویشکا آسایش» از باقی مانده‌های نسل «دراکولا» هستند که در ایران ساکن شده اند!

لوون هفتوان در ارائه تصویری هولناک از دراکولای خون آشام موفق عمل کرده و دراکولا جزو نقش های خوب این بازیگر محسوب می شد.

همچنان سید جواد هاشمی «اختاپوس - آهوی پیشونی سفید» را سال 1390 هجری خورشیدی به عنوان اولین تجربه سینمایی خود کارگردانی کرد. سال پیش دنباله اش را ساخت و قسمت سوم آن در نوبت اکران است.

در میان کرکترهای این فلم تخیلی چند کرکتر خیالی هستند و بقیه برگرفته از حیوان یا آدم بوده اند. «امین زندگانی» بازیگر ایرانی در قسمت اول «آهوی پیشونی سفید» نقش یک عجوزه را بازی می‌کرد.

این عجوزه از سوی عفریته «گوهر خیراندیش» مامور شده تا پیشونی سفید (ترلان پروانه) را اغفال کند و بدزدد. او ابتدای چهره‌ یی زشت و منفور دارد که برای نزدیک شدن به پیشونی سفید، جادو می‌کند و خوش قواره می‌شود.

در فلم «پیشونی سفید 2» محصول سال 1396 هجری خورشیدی مهمترین ویژگی همه کرکترها، گریم سنگینی است که فضایی فانتزی و خیال پردازانه به کرکترها می‌دهد. 

«پژمان بازغی» بازیگر سریال «روزهای بی قراری» در فلم «پیشونی سفید 2» نقشی متفاوت از دیگر آثار هنری خود را بازی کرده است.

«یک فراری از بگبو» هم در لست فلم های تخیلی سینمای ایران به چشم می خورد ؛ این فلم که «هاتف علیمردانی» کارگردانی اش را به دوش داشته، درباره موجودی فضایی است که به دلیل مشکلاتی به زمین می‌آید و حالا باید با موجوداتی روبرو شود که شباهتی به خودش ندارد.

بخش هایی از قصه هم در سرزمینی به نام بگبو روایت می‌شود که «علی صادقی» پادشاه آنجا است. یک پادشاه سخت گیر که سخنرانی اش آدم را یاد «هیتلر» می‌اندازد. به زبانی عجیب و غریب حرف می‌زند و گفته هایش زیرنویس می‌شود تا بیننده بداند چه می‌گوید.

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر